Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 8 september 2013

Av My Jeppsson - 8 september 2013 20:40

Jag älskar september. Det är den absolut bästa månaden på hela året-i synnerhet när den bjuder på vackra dagar med sol och blå himmel. Idag var det månne lite för varmt om man ska vara gnällig. Vilket är lätt att bli när man inte har en bil med AC.

Idag var vi på väg på tävling, komplett gäng med tränare och groom/fotograf och förstås lilla Barbieponnyn. Är himla roligt att inte åka själv måste jag säga!


Hittade inte riktigt den där superkänslan i ridningen som jag hade på träningen i torsdags. Men så är det ibland och just att hitta känsla på tävling är banne mig inte det lättaste. Red L:A1 vilket är ett program som verkligen passar ponny. Kort bana och det mesta kommer ganska snabbt. Hade bävat lite för ryggningen, men fick till den bäst hittills på tävling. En 6a blev det och hon ryggade hyffsat villigt om än över tygeln. Ryggar henne nu enbart med rösten så jag var en kort stund tacksam över den skvalande panflöjtsmusiken. Fick dock  vår följetongsmiss med att hon inte vill fatta hödergalopp ur skritt. Jag förberedde och förberedde och ändå fattade hon fel. Vet inte vad jag skulle gjort annorlunda.


Hur eller hur red vi genom programmet och när jag kom ut från banan var jag väldigt missnöjd. Skrittade iväg och drog ur flätorna och muttrade för mig själv. Under tiden passade min lilla hund på att rymma och springa några varv på framridningen i jakt på mig som inte var där. Lilla monster.


När jag såg poängen blev jag förvånad. Personbästa i L:A med 64.47% Knep en andraplats på det minsann! Hade vi inte sjabblat den där högerfattningen hade vi vunnit då ettan endast hade 1 poäng mer. Å andra sidan var det bara ett halvt poäng ner till trean som blev oplacerad, så det var verkligen jämnt! Fick ingen plakett utan istället ett stort choklad, funkade utmärkt:D! Fick även en uppsättning vita lindor:). Kul med priser som inte är tex en solstol eller fleecefilt.


Film på ritten (observera min snygga avslutningshälsning, tänkte skapa en trend:D):

http://www.youtube.com/watch?v=RCALOonic3Q&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw


Kvällen bjöd också på fortsatt fantastiskt väder och Juno fick komma ut en sväng. Himmel vad fin han kändes! Så kalasfin i galoppen där jag undrade lite om han var på väg att sticka för mig och om jag ens skulle få stopp. Gillade läget och lät honom gå på en bit och det gick att broms med att enkelt säga ptro. Fattade både höger och vänster galopp ute på rakt spår idag! På slutet travade han med så mycket rygg att han nog själv blev förvånad över hur det kändes:D. Såna här dagar känner jag att han kan bli riktigt fin, det kommer bara ta lite mer tid än med syster hans.


Har förresten anmält Juno till en klubbdressyr i oktober, n L:C1 tänkte jag att vi skulle försöka kryssa runt.

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards