Fiorano-min sorts hästblogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Dom jag följer, just nu

Av My Jeppsson - 16 oktober 2012 15:35

Tv-serier har varit min hobby sen den illegala nerladdningen blev enkel och har gjort alla serier väldigt lättillgängliga. I en sisådar åtta år har jag kollat slaviskt på ett gäng serier av varierad kvalité. Har blivit lite snobbigare på senare år och föredrar HBO, AMC och Showtime-producerade serier. De är inte reklamberoende och kan därför ha en mer kritisk inställning till det amerikanska samhällets moral och ha ett betydligt mer vågat innehåll.


Nu under hösten är detta mitt tv-schema:


Måndagar:

Dexter Showtimeserie om seriemördaren Dexter Morgan som nu har gått in på sin sjunde säsong. Säsongerna har varierat ganska mycket i kvalité, men den senaste var nog den bästa sen den första. Otroligt välspelat och Michael C Hall är helt fantastisk som Dexter. Med tanke på sjätte säsongsavslutet tycker jag att denna säsongen har börjat mycket bra! Serien är dessutom förnyad för en åttonde säsong vilken troligen blir den sista. Det gör mig lite ledsen för den kan egentligen bara sluta på ett sätt..

4/5


Downton Abbey BBCproducerat och den enda brittsika serie som jag följer. Underbart kostymdrama som nu i tredje säsongen har tagit sig fram till 20-talet och kvinnokampen för att kunna göra sin röst hörd. Väldigt vacker serie som är mycket kysk.

4/5


The Good Wife Alicia Florrick är den bedragna frun till en politiker som har tagits på bar gärning med prostituerade. Hon börjar jobba som advokat igen efter flera års uppehåll som hemmafru och kämpar för att hitta sin nya identitet och att hitta någon form av balans mellan vad hon vill i sitt liv, sin egen karriär och makens fortsatta politiska karriär. Det är väldigt amerikanskt, diverse moralkakor men hela tiden supersnyggt berättat. Allt är inte svart eller vitt och än igen är det mycket bra skådespelare. Är inne på fjärde säsongen och kvalitén håller i sig.

4/5


Tisdag:

2 Broke Girls En rätt tramsig sitcom som jag inte riktigt kan låta bli. Rätt rå humor stundvis och med mycket hänvisningar till annan popkultur.

3/5


How I met your mother Också rätt intetsägande komedi med lovligt mycket moralkakor. Men nu vill jag veta vem den framtida mamman är:D!

2/5


Onsdag:

Sons of Anarchy Just nu en av mina storfavoriter! Handlar om ett mc-gäng i den lilla staden Charming. Den är stundvis vansinnigt brutal men det finns ändå en kärlek och humor om den bittra verkligheten som jag älskar. Att Charlie Hunnam som spelar Jax Teller ser ut som en ung Brad Pitt gör inte serien sämre.

4/5


Hart of Dixie Okej, detta är en skämsserie:o. Det är tramsigt med Rachel Bilson som läkare (bara det liksom) i en småstad i amerikanska södern. Det är moralkakor de luxe men på något sätt gillar jag den småputtrig tonen i serien. Andra säsongen har dessutom börjat ganska bra.

2/5


Gossip Girl Också en riktig skämsserie. Men nu går den in på sista säsongen och jag måste naturligtvis se upplösningen.

2/5


New Girl Söt komedi som inte riktigt lyckas komma tillbaka till första halvan av första säsongens brillians. Men jag fortsätter ge den en chans.

3/5


Torsdag:

Kan vara dödens tv-dag då det inte sänds ngt intressant om onsdagar i det stora landet i väst.


Fredag:

Greys Anatomy Tja, dom dör som flugor och har mer issues än någonsin. Men det går liksom inte att låta bli att fortsätta titta!

3/5


The big bang theory Denna serien hade tre fantastiska säsonger! Sen har det tyvärr gått utför.. Relationen Penny och Leonard får mig dock att fortsätta titta. Undrar också om manusförfattarna någonsin kommer att låta Sheldon få till det och om Raj kommer att komma ut eller om han får fortsätta vara en härligt metrosexuell stackrs indisk tönt som inte kan prata med tjejer!

3/5 (första tre säsongerna 4/5)


Detta är nog vad jag följer nu under hösten, kan ha glömt nåt iofs.. Till våren kommer favoriter som Mad Men, Shameless och Game of Thrones!


 
 
Ingen bild

Jenny & Divan

16 oktober 2012 16:40

Vi följer inte exakt samma serier ser jag :) Jag älskar dock 2 Broke Girls, HIMYM och New Girl fast avsnitten är ju av varierande kvaliteé. Kollar också på Gossip, Hart of Dixie och Greys. Har blivit rekommenderad Suits. Har du sett den?
Försökte kolla på 666 Park Avenue men det var för läskigt hahaha.
Följer även:
The Walking Dead
Revenge
Glee
X-factor
Top Model
Nashville, ny serie som du borde kolla. Går på onsdagar i USA. Kan bli mycket moral dock men country!
Grimm
Switched at birth.... där kan vi snacka om skämsserie.
Vampire Diaries

Sen följer jag såklart Games Of thrones.

Har säkert glömt någon :)

My Jeppsson

16 oktober 2012 20:57

Har sett Suits och den är helt okej. Den räddas mycket av att Gabriel Macht är löjligt snygg:D. Är dock en serie som kan bli bättre med tiden om de bara har bra manusförfattare. I jämförelse med the Good Wife som också utspelar sig i "high end"-advokatmiljö känns Suits rätt billig produktionsmässigt.
Revenge tröttnade jag på, tycker att Emily Thorne är så vansinnigt stel och tråkig. Glee var bra i första delen av första säsongen-då hade den sjukt skruvad humor. Men sen blåste vinden åt andra hållet och det blev mer moraliserande än Sjunde Himlen...
Grimm provade jag se men den kändes som en billig och sämre kopia av Suoernatural (som jag egentligen gillar, men blev förbannad i början av förra säsongen när jag trodde att Mischa Collins försvann ut serien så jag slutade kolla.)
VD har alldeles för stort Twilightkomplex för att jag ska orka se det. Men Ian Sommerhalder hade eventuellt kunnat göra det väert besväret:D.

The Walking Dead har jag sett första säsongen av men den var otäck. Väntar på rätt sällskap för att se fortsatta säsonger;). 666 PA var oväntat läskig! Såg också bara ett avsnitt. Har även provat se American Horror Story men det är bara att inse att skräckgenren inte passar mig;).

 
Amanda

Amanda

16 oktober 2012 19:44

Åh, alla roliga serier går ju på kanaler jag inte har (är dessutom usel på att ladda ner - kommer aldrig lära mig hur man gör!) Tittade du på Gilmore Girls när den gick? En av mina favoritserier, jag har alla boxar och tittar om mest hela tiden :)

http://amandawahlberg.wordpress.com

My Jeppsson

16 oktober 2012 20:50

Men det är inte så svrt att ladda ner själv:). Installera utorrent och sen är det bara att köra! Torrentarna hittar du sen på the pirate bay tex.

 
Sara

Sara

18 oktober 2012 16:42

SoA är så bra att man nästan smäller av man kan inte sluta titta helt enkelt! Hart of dixi är ganska kul och titta på när man inte har något annat för sig :P
En serie som jag kan tipsa om som är grymt bra är once upon a time!

http://teambus.bloggplatsen.se

My Jeppsson

18 oktober 2012 23:47

Håller helt med om SoA, denna såsongen är hittills superb dessutom! OuaT har jag kollat första delen av första säsongen på, men den saknar tyvärr all form av djup (vilket också HoD gör, men HoD har Wades, numera konstant nakna, torso och är härligt småputtrig) så jag orkade inte fortsätta kolla..

 
Ingen bild

Jenny & Divan

19 oktober 2012 15:52

VD räddas av att Ian är så snygg hahaha
Håller med om Glee. Det var mycket roligar humor i början och jag gillar inte ens musikaler men kan ändå inte sluta kolla :)
Supernatural är bättre än Grimm men jag tycker att Grimm börjar ta sig nu.
WD är ju perfekt om du hittar någon att hänga i soffan med. Säsong 2 var lite trälig men säsong 3 kommer nog bli bra. Mer människor och inte bara zombies.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 20:28

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9173697722"

Av My Jeppsson - 9 februari 2015 19:14

Solsken och värme ute, känns nästan som vår i luften. Bara det kan göra en på riktigt bra humör! Har tränat för Ina idag och jag hade en önskan om att fortsätta med bytesträningen som vi inte gjort sen i somras. Att sätta byten är egentligen inte all...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:57

Vecka 5:Båda vilade fram till söndagen då Juno longerades (oren) och Barbie gick 25 minuter i ridhuset.   Vecka 6   Måndag Barbie: Red ut 45 minuter i alla gångarter, pigg som tusan! Juno: Samma med Ellinor. Såg okej ut.   Tisdag Ba...

Av My Jeppsson - 8 februari 2015 18:14


Jag älskar söndagar! Det är den dagen på veckan som jag alltid försöker vara ledig. En helig kväll att spendera i soffan med datorn i knät och veckans tv-repriser på tv. Det krävs inte mycket för att jag ska vara nöjd (ibland)!   Barbie har fått ...

Av My Jeppsson - 7 februari 2015 15:30


Tog ner Juno i ridhuset idag för att kolla honom på linan. Även om han varit fin i skogen och okej på banan igår så känns det som om något är fel. Kollade igenom här på bloggen hur han har gått de senaste veckorna och för tre veckor sen började han g...

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards