Fiorano-min sorts hästblogg

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av My Jeppsson - 19 oktober 2013 08:52

Det händer så mycket hela tiden att jag inte hinner med att blogga. Inte för att det spelar så stor roll ifall jag gör det eller inte iofs. Men för min egen del är det rätt intressant att kunna gå tillbaka i tiden och påminnas ffa om hästarnas utveckling.


För utvecklingen sker i allra högsta grad. Förra helgen debuterade Barbie och jag medelsvår dressyr. En milstolpe för min del även om MsvC egentligen bara är gamla L:A6. I don't care. Vi red även en L:A1 förra helgen där hon kändes jättefin men jag sjabblade mig och red fel väg så den blågula försvann ur sikte. red fel väg i MsvCn också vilken gjorde att vi hamnade under 60%. EM-finalen visade att det kan hända de bästa, men det är ingen ursäkt. Man får dessutom lov att ha uppläsare av programet på tävling vilket jag nog faktsikt ska prova när jag rider nya program.


MsvC2, 59,55%

http://www.youtube.com/watch?v=Zg7Opxdtql4&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw


L:A1, 66,58%

http://www.youtube.com/watch?v=KnHN2G_wCuY&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw


 


Även Juno fick vara med på söndagen. Red L:C1 men valde att inte bråka med galoppen, så vi travade bara runt. Han var jättejättetrött och skötte sig efter omständigheterna bra. Dagen innan gjorde vi en sadelprovning med Sofia Thodenius från Amerigo. Naturligtvis ville han ha en jättedyr Alto. Mutter. Provade först en DJ men du var han sur och ville helst inte göra nånting. I alton surade han litegrann, men det berodde nog mer på att han ville kolla läget om det funkade. För annars gick han mycket bra. Travade riktigt fint och jade bra bjudning i högergaloppen. Orkade inte med att bråka med vänstergaloppen då utan ville bara att det skulle funka.


Juno travar L:C1

http://www.youtube.com/watch?v=5xfnfhKbUbk&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw


 


Om Barbie funkar i Alton också så kommer jag med sorg i hjärtat sälja min Childeric:(. Tänk att man kan vara så kär i en sadel? Innan drastiska beslut tas kommer jag prova en Jaguar på Juno också. Dom är rätt mycket billigare än en Alto... Men jag har en känsla av att även Barbie skulle kunna funka i Alton eftersom Childericen egentligen är lite för stor för henne. Childeric är verkligen väldigt stora sadlar! När jag kom upp i Amerigo undrade jag vart sadeln tog vägen, dom är väldigt nätta vilket såklart gör sig bättre på ponnierna. Kanske är en annan sadel vad som behövs för att få lite mer rygg och tryck i henne.


Idag rider jag sista tävlingen för säsongen. Vi avslutar med ytterligare en MsvC2 och idag ska jag banne mig rida rätt väg! Sen är det nästan ett halvår till nästa tävling. Under vintern ska vi bli starkare och sätta bytena så vi förhoppningsvis kan gå ut o MsvC och sätta kvalen ganska omgående till MsvB. Det är mitt absoluta mål för nästa säsong, men det får förstås ta den tid det tar med ljuvliga lilla superponnyn.

 

Presentation

Hollywood Barbie Q

 

  f-07

e: Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Barbie är en vacker connemaratjej som jag haft sen september-11. När hon kom var hon inte riden så mycket. Nu utbildas hon med målet att vi ska tävla msv:b. Det är fortfarande hennes uppfödare som äger henne och när hon är tillräckligt meriterad i sporten ska hon bli avelssto på heltid. Hon är en riktig kalasponny som gör en glad varje gång man rider med sin fantatsiska arbetsmoral och härliga gångarter.

Juno Rock n Roll

  f-09

e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

 

Min alldeles egna ponny som jag köpte augusti-12. Fick 9/9 på treårstestet för sin hoppning och belönades med hoppdiplom. Sen Juno kastrerades, vintern-13, har även hans gångarter utvecklats en hel del då han blivit mycket mer avslappnad. Målen med Juno är inte riktigt klara utan vi tar utbildningen i den takt som pasar honom. Han ska iaf tävlas både i hoppning och dressyr i framtiden.

Tetris M

  2001-2011

e Quite Easy-Tabac

Min vackra alldeles egan uppfödning, dotter till min första egna häst Tjitjolina, som efter en fem år lång kamp med långa viloperioder tyvärr aldrig blev fräsch efter en liten krossfraktur i sitt ena bakben.

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards